Responsive Web Design

Responsive Web Design (RWD) jest to ostatnio bardzo popularny skrót, często przewijający się na wielu stronach, poradnikach, artykułach czy ofertach. Nie przypadkowo się o tym tyle mówi. RWD jest to technika budowy strony internetowej, która sama dostosowuje się do wielkości okna przeglądarki. Nie wiem czy wiecie, ale od kilku lat mamy ciągły wzrost używania przez internautów urządzeń mobilnych (tablet, smartfon). Wzrost jest tak duży, że w wielu krajach liczba smartfonów przewyższa liczbę komputerów! Tutaj możecie sprawdzić jak się rozkłada ten ranking w przypadku Polski. Dlatego tak ważne jest aby Twoja strona była responsywna, czyli sama dostosowywała się do urządzenia na którym jest przeglądana, czy to będzie laptop, tablet, czy mały smartfon.

Badania potwierdzają, że użytkownicy w pierwszej fazie nie czytają stron, tylko je skanują, więc jak otworzą stronę niedostosowaną do danego urządzenia, to jest duże prawdopodobieństwo, że ją od razu zamkną, nawet jeśli będzie miała dużo wartościowej treści.
Posiadanie strony responsywnej, ma też duże znaczenie dla Google, czy w przypadku wykupu płatnej reklamy AdWords, czy w przypadku tradycyjnego pozycjonowania. Algorytmy sprawdzają czy strona jest „mobile friendly”. Jeżeli nie jest responsywna, to będzie miała gorszą pozycję od takiej samej strony przystosowanej do urządzeń mobilnych.

Jak powinna wyglądać strona responsywna? Najlepiej to zobaczyć na przykładzie, który możecie znaleźć bezpośrednio w materiałach od Google. Układ, teksty i obrazki dostosowują się do urządzenia automatycznie i układają się w pionie, dzięki temu użytkownicy mogą poruszać się sprawnie po stronie, bez konieczności przewijania strony również w poziomie.
Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy Wam, jak duże znaczenie mają teraz strony responsywne 🙂 Tutaj możecie sprawdzić jak wygląda Wasza strona na różnych urządzeniach mobilnych.