Optymalizacja witryny

Bardzo ważną rzeczą, z pozoru nie widoczną dla wszystkich jest zbudowanie witryny zgodnie ze standardami i jej optymalizacja. Ma to duże znaczenie dla Google oraz dla samych użytkowników, którzy są bardzo niecierpliwi i jak strona będzie ładować się kilkanaście sekund, to ją zamkną, bez czekania na jej wczytanie. Google udostępnia narzędzie do badania wydajności pod adresem: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/. Wynik przedstawiony jest dla urządzeń mobilnych oraz komputerów. Oczywiście jest to tylko algorytm, więc nie zawsze odzwierciedla w 100% rzeczywisty czas ładowania się strony, jaki widzi użytkownik (taki możecie sprawdzić tutaj). Jednak wyniki te są ważne pod kątem pozycji strony. Im ten wynik jest wyższy tym lepiej, jednak nie ma co za wszelką cenę dążyć do 100/100, ponieważ czasami z racji rozbudowania strony i przez użycie niektórych skryptów, algorytm uważa to za błąd i obniża wyniki. Dobrze, aby wyniki były przynajmniej żółte, czyli od ok 70 pkt. Tak na marginesie nawet strony wypuszczane przez Google nie mają 100/100 🙂

Nie wiem czy wiecie, ale nawet nazwy plików graficznych na stronie mają znaczenie, na którym miejscu w Google znajdzie się Wasza witryna. Tutaj jest bardzo dużo wytycznych, których trzeba się trzymać, więc nie będziemy zanudzać, ale jeżeli masz swoją stronę i nie wiesz czy została poprawie zbudowana, skontaktuj się z nami, a sprawdzimy ją pod kątem standardów.